fredag 1 augusti 2008

Fyllda Isterband

Gammal hederlig husmanskost när den är som bäst och enklast :) Sånt gillar jag! Tyvärr så trodde jag att jag hade rödbetor hemma men tji fick jag. Men det fick gå lika bra utan :)

4 isterband, ca 800 g
2 dl finhackad gul lök
2 dl finhackad inlagd rödbeta
2 dl bostongurka eller finhackad smörgåsgurka

Gör så här:
Sätt ugnen på 200°.
Blanda lök, rödbetor och gurka. Skär en djup skåra längs isterbanden och fyll dem med blandningen. Sätt in i mitten av ugnen ca 20-25 minuter.

Servera kokt potatis eller potatismos och en sallad till.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Isterband var 100 år sedan jag åt!
Vad gott med fyllning tror jag måste köpa och laga.

Lisa sa...

Något som är jättegott är att byta ut löken mot hackat äpple. Låter kanske konstigt men det är hur gott som helst!