onsdag 17 september 2008

Blodpudding

Nästa rätt i husmanskosttrenden är blodpudding. Förr åt jag alltid blodpuddingen med lingonsylt, en hård knäckemacka med ost och ett glas kall mjölk till. Nu för tiden ser min tallrik lite annorlunda ut. Man måste ju förnya sig :)

Blodpudding
Bacon
Lingonsylt
Vitkål

Stek blodpuddingen som vanligt och knaperstek sedan bacon. Hyvla vitkål med osthyvel i tunna strimlor och blanda med lingonsylten och servera detta till. Naturligtvis så lever knäckemackan med ost och det kalla glaset mjölk kvar :)


2 kommentarer:

Anonym sa...

Gillade aldrig blodpudding när jag var liten men nu är det en riktig favorit, har alltid ätit mina med bacon och stekt ägg till:)

Anonym sa...

Blodkorv är en sån där maträtt som inte alla gillar, men jag älskar det.
Tyvärr gör inte mannen det så det blir inte så ofta jag lagar till det.
Absolut med lingon och knaperstekt bacon.. vitkål är ju så gott tillsammans med lingon.. så varför inte förena som du föreslår här:-)
Ha de gott..