torsdag 11 september 2008

Lövbiffsknyten

En enkel rätt som blir kanon!! Om man inte låter köttet vara inne för länge i ugnen :) Jag bjöd familjen på egenhändigt torkade skosulor :) Alla åt med god min utom jag som klagade å det bestämdaste ... men Peo tog ingen matlåda till nästa dag :))) Jag hade väl totalt hjärnsläpp och tänkte inte på att det var lövbiff som går så snabbt att tillaga! Ja, ja, testa er fram hur länge man törs låta köttet ligga i formarna ... jag vet inte :)

Lövbiff
Ost, Cantadou vitlök använde jag
Salt
Svartpeppar
Soja

Lägg lövbiffarna i muffinsformar i plåt och ha i en klick ost eller två. Salta och peppra. Lägg ihop knytena och pensla med soja.
Ställ in plåten i ugnen tillsammans med potatisgratängen. Men tänk på som sagt att lövbiffen blir färdig mycket tidigare!! Annars blev det kanongott om inte köttet blivit så himla segt!!

Inga kommentarer: