lördag 13 november 2010

Kycklingcanneloni med sting


Kycklincanneloni med sting, originally uploaded by Cayene.

Supergod kycklingrätt som jag hittade på matklubben.se. Tyvärr verkar receptet borttaget men jag hann testa det. Men nästa gång jag gör den så tror jag att jag byter ut lasagneplattorna mot bandspaghetti. Antingen serverar jag dem bredvid eller så kan man ju blanda dem direkt i formen med kycklinröran. Gott blir det nog ändå!

250 g salladskyckling eller1 grillad kyckling
1 gul lök
200 g champinjoner
3 stora vitlöksklyftor
1 röd chili
100 g bladspenat
2 dl creme fraiche, paprika chili
2 dl riven ost, gärna vällagrad
1 dl grädde
Salt
Peppar

Ca 8 färska lasagneplattor

Sås:
5 dl mjölk
2 dl grädde
Majsenaredning
Salt
Peppar

Dela den hela kycklingen i mindre bitar.
Skala och hacka löken, finhacka chilin, skär svampen i mindre bitar och pressa vitlöken. Stek i stekpanna och låt allt fräsa i någon minut. Tillsätt den grovt hackade spenaten, kycklingköttet, creme fraichen och 1 dl av den rivna osten. Ha i grädden och smaka av med salt och peppar. Låt puttra ihop en stund tills det blir en krämig fyllning.

Koka ihop såsen.

Smöra en ugnsfast form. Fördela fyllningen på de färska lasagneplattorna, rulla ihop och lägg tätt ihop i formen.

Häll såsen över rullarna och strö på resten av osten.

Gratinera mitt i ugnen i 200° i ca 25 minuter.

Servera med en sallad eller bara tomater.

Inga kommentarer: