tisdag 15 april 2008

Citrusstekt Lax med pasta och spenat

Det här ska jag bjuda på i butiken på torsdag och fredag. Jag säger bara en sak; MUMS!! och detta kommer från en som inte är särskilt förtjust i lax :)

4 port

1 paket (4x125g) laxfilé
½-1 citron, pressad
1 schalottenlök, finhackad
1 klyfta vitlök, finhackad
2 påsar babyspenat
2½ dl Milda Fraiche
500 g pasta med vita fibrer, tex Gemelli

Halvtina laxen och skär den i tärningar. Salta och peppra och stek i smör eller margarin till tärningarna fått fin färg. Häll över citronsaften och stek dem klara.

Fräs schalottenlök och vitlök gyllenbrunt. Tillsätt spenaten och rör om. Häll i Milda Fraiche. Smaka av med salt och svartpeppar.

Koka pastan enligt förpackningen.

Vänd ner pastan i såsen och rör om. Lägg upp på tallrik och toppa med laxtärningar.

2 kommentarer:

Sara sa...

Jag har frestas av det receptet på tv flera gånger, nästa gång vi ska äta lax så får det bli det receptet! :)

Carina sa...

Jag kan verkligen rekomendera det här receptet! När kunderna fått smaka på matbjudningarna som jagbhar haft så så har många gillat det! Det var supergott!!

Sen bjöd jag på en fruktsallad också. Jag lägger upp recept på det också. Tyvärr har jag inget foto på det men gott var det :)