måndag 24 augusti 2009

Tacofrossa

Min sambo håller på att bli galen på mig och alla tillbehör som jag vill ha!! ... och jag kan förstå honom Här kommer alla tillbehör som jag har på bordet:

Köttfärsröran
Sallad
Gurka
Tomat
Champinjoner, färska el. konserverade
Riven ost
Bostongurka
Marinerade vitlöksklyftor
Hackad gul lök
Purjolök
Majs
Jalapeno, skivad
Guaccamole
Sweet Chilisås
Tacosås, helst tropical
Syltlök, inte alltid men gärna
Paprika, stekt skivad
Sambal Oelek
Gräddfil el. bara vanlig yoghurt (mild)
Ananas

Jag har på lite av varje (utom gräddfil, guaccamole och sweet chilisåsen) på en tallrik och rör ihop allt på tallriken (ser inte så hemskt ut som det låter). Lägger det på ett varmt tortillabröd och har sedan på gräddfil, guaccamole och sweet chilisåsen. Vik och rulla brödet. Ät och njut!!

Känns som om jag glömt något för vi kom fram till över 20 olika tillbehör när vi räknade sist

3 kommentarer:

anna ♥ ٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶ ♥ sa...

ananas och jordnötter är ett måste!

Carina sa...

Ananas såklart!! Den glömde jag ... men jordnötter?? Ja, jag får testa :)

Annika sa...

Oj, vad jobbigt det måste va när ni ska göra tacos. Hos oss är det snabbmat... :-)