måndag 31 augusti 2009

Bacon- och ostgratinerad kycklingfile

Vill börja med att be er om ursäkt för den stora loggan som förstör bilden men jag har börjat hitta mina foton ute på nätet utan länk till mig så detta får ni stå ut med. Men det är ju maten som ska vara intressant så här kommer receptet på det vi åt idag. Smaskens till sista slicken :)~

900 - 1000 g kycklingfilé
120 g bacon
4 dl creme fraiche, Milkos smaksatta med schalottenlök, senap och vitt vin
2 - 3 dl grädde
2 tsk senap
Tomater i klyftor
Ca 2 dl västerbottenost, riven

Skär kycklingfilén i mindre bitar och stek i stekpanna. Häll över i en smord ugnsfast form. Stek baconen och ha detta över kycklingen.

Blanda creme fraiche med grädde och senap. Häll över kycklingen och baconet. Skär tomater i klyftor och lägg uppe på. Riv osten och fördela över gratängen.

Ställ i ugn, 225° ca 20 - 25 minuter.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Men hur gott såg inte det här uta att vara då!!!

Carina sa...

Jag lovar att det var supergott!!

Va roligt med en kommentar förresten :)

Lollo sa...

Provar detta i helgen, ser hur gott som helst ut!

Frida sa...

Fick detta hos mina föräldrar i helgen, min mamma hade hittat receptet här, och det var jättegott:)

Camilla sa...

Har lagat det här några gånger och det är jättegott, men imorgon ska vi testa med fläskfilé istället för kyckling och hoppas att det blir bra.